Koh Samui, here we come! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Koh Samui, here we come! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Koh Samui, here we come!

Door: Chloe

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Juli 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Op 6 juli was het alweer afgelopen met ons avontuur en verblijf op koh Pangan, tijd om met de boot naar koh Samui te gaan!

Aangezien ik (chloe) mijn rijst en pasta fobie een
beetje heb overwonnen en we tegenwoordig uitkijken naar al het (Thaise) eten, besloten we dat het beter was als we dat kleine stukje naar de pier zouden lopen. Daarbij zou dat weer 300 bath besparen, waarvan we--- jawel hoor --- 's middags lekker konden eten! Haha

Helaas valt het tegen om met 35 graden in de brandende zon met een zware backpack plus extra rugzak te moeten slepen, zeker voor Laura die met haar kortere beentjes mijn stelten niet bij kan houden. We kamen half uitgeput aan op de pier, waarna we hebben ingecheckt en we te horen kregen dat de boot een uur vertraging had, jippie! gelukkig verkochten ze waterijsjes ( voor 25 cent:p) zodat het wachten al een stuk minder erg was. "ehm Chloe... Kun je jouw ijsje ook buigen? " haha Laura bleek een of ander ondefinieerbaar Jelly "ijsje" uitgezocht te hebben, niet echt de moeite waard, haha.

De boottocht was al snel afgelopen, na 20 min zagen we een bordje met 'welcome to koh samui' .
Hier stond niemand op ons te wachten, maargoed, zoals gewend taxi's in overvloed! Ze vroegen 500bath voor het ritje naar ons hotel, maar aangezien we niet wisten hoever het zou zijn (stel je voor het was weer maar 500 meter) zou dit echt belachelijk zijn. Wij niet gek, en andere backpackers gaan 'hosselen'. Huppekke met 5 mensen die jeep volladen, dat is 500 bath waard;)

Het bleek een nogal lange rit van 40min te zijn, die ik achter in de kofferbak verbracht had aangezien de auto vol zat. Tussen 5 joekels van backpacks heb ik van het zonnetje kunnen genieten terwijl Laura naast een vieze stink Rus zat.
Het hotel lag helaas niet direct aan de zee, maar we wisten dat het niet zo geweldig zou zijn als onze bungalow in koh pangan, dat kon namelijk haast niet beter (voor als je met eenvoudig tevreden bent). 'easy hotel' paste inderdaad bij het hotel, haha simpel, easy maar wel schoon met een airco en zelfs een koelkast! Ow en mega groot 2 persoons bed (waar we ontzettend veel gebruik van hebben gemaakt tijdens ons verblijf), prima !

Er zijn hier trouwens minder slaaphuizen dan dat we gedacht hadden, maar aangezien dit verblijf, en het verblijf op krabi nog bij het geboekte gedeelte hoort, konden we het toch niet zelf uitzoeken waar we gingen slapen.

Nadat we ons buikje weer gevuld hadden en een kijkje op het strand genomen hadden hebben we van 4 tot 7 in dit heerlijke grote bed gelegen, we waren kapot door al dat gesleep met de backpacks. Om half 8 was het alweer tijd om heerlijk Thais te eten. Hierna besloten we een stukje te gaan lopen, en de grote reggae pub te zoeken waar Laura al zo'n 2 weken naar verlangde.
De weg die we volgens de inwoners moesten volgen leek een beetje op stratums eind, aan weerskanten propvol met kroegen en barretjes, helaas waren ze allemaal leeg. (sta je dan als showgirl op je hoge hakken en string..)
Gelukkig vonden we verderop de 'pub' die we zochten het zag uit als een reggae walhalla, en Laura was dan ook in de zevende hemel. Eenmaal binnen was het gelijk gezellig, onder het genot van een heerlijke cocktail (waar ze wel €7,50 voor durven te vragen-- kun je bijna 4 keer goedkoop van avondeten) hebben we genoten van live-muziek. Hier kwamen we nog 3 andere nederlanders tegen, maar ook veel locals. Samen hebben we tot half 2 gedanst, wat was dit een onverwachte leuke avond zeg!
De volgende dag hebben we eigenlijk alleen op het strand gechilled, hier kun je tenminste daadwerkelijk in de zee zwemmen! En 's avonds een dagtrip geboekt voor de dag erna (8juli).

Een boottocht naar het aquamarine park incl, kayakken, snorkelen en hicketocht maar meerdere uitzicht punten. Deze tocht was overigens echt de moeite waard! We werden netjes bij het hotel opgehaald en naar de boot gebracht. Hier begon het feest. Rhora en Loewie zaten tussen alleen maar Chinezen en Thaise mensen.
Niet alleen Chinese mensen, ook Thaise houden van fotograferen. per persoon leek het dan ook of ze 2 camera's hadden. En je raad het al.. Wij waren natuurlijk weer de pineut. Hollands NeXT foto modellen Laura en Chloe. 2 uur lang kwam de ene na de andere Chinees of Thai aanlopen om afwisselend met een van ons of samen op de foto te gaan. En als iedereen 2 camera's bezit-- tel maar uit. Na 5 foto'a werd het eigenlijk alweer vervelend, maargoed nee begrijpen deze mensen schijnbaar in geen enkele taal.
De tourgide was ontzettend aardig, en had zwart fluffy haar, haha zie foto. We zullen de details besparen van de hele dagtrip, het kayakken was wel echt een van de hoogtepunten.
Wauw, kayakken door en langs rotsen, grotten en witte James bond eilanden. Echt een plaatje en een ervaring om niet te vergeten. Dit alles onder het genot van een chang biertje, voor iedereen 60bath maar voor Hollands NeXT foto modellen en lief lachen helemaal gratis... Helaas voor mij vind ik bier maar smerig en was het meer omdat het kan.
Gelukkig kunnen de meeste Chinezen niet kayakken en zijn ze ook nog eens bang voor water , zo konden wij heerlijk rustig genieten van de kayak tocht:)
De laatste dag hebben we ook grotendeels gerelaxed en voor de afwisseling een heerlijke Thaise massage laten doen. Afzien was dit, haha wat hebben we het toch ook zwaar. Morgen gaan we alweer naar het volgende eiland: Krabi.

We houden jullie op de hoogte! Liefs Rhora en Lowie xx

Laura

Hallo allemaal, Dit reisdagboek zal een verzameling worden van al mijn reizen die ik heb gemaakt of nog zal mogen maken in de toekomst! Ik neem jullie mee in mijn avonturen en hoop dat jullie ervan zullen genieten! Ook hoop ik nog veel te mogen reizen want..... ''Travel is the only thing you can buy that makes you richer'' Veel liefs x Laura “Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” ~ Mark Twain

Actief sinds 30 Jan. 2013