Mysterie adventures in het noorden en beestjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Mysterie adventures in het noorden en beestjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Mysterie adventures in het noorden en beestjes

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Sawadee ka!

Hier zijn we weerrr! We zijn inmiddels al weer een stukje verder op onze reis en zullen in deze blog vertellen wat voor grote avonturen we nu weer hebben meegemaakt.

Zoals jullie konden lezen, hebben we een fantastisch lange treinreis achter de rug. Van het zuiden naar het noorden van Thailand. het eerste deel naar bangkok in de slaaptrein (vet grappig om eens mee te maken) natuurlijk heel de reis liggen pitten. Aangekomen in Bangkok moestjes we een flinke middag wachten, dus besloten we maar even jaar de Zoo te gaan als tijdverdrijf. Daar oog in oog gestaan met een giraf (zie foto's) mega cool, maar wel een beetje zielig al die geweldige dieren in kleine hokjes:( in de zoo waren niet alleen girafjes, leeuwen, tijgers en apen, maar ook mens apen (namelijk een aantal gespierde keniaanse mannen) hihi.. Hier hebben we even mee zitten kletsen. Al konden we ze niet helemaal serieus nemen met hun ge-zebra-velletje lende doekjes (zie foto) ze hebben daarna nog een fantastisch lachwekkende show gedaan (niet lachwekkend bedoeld, maar dat was het wel) en daarna kwam de olifantenshow. Wat is dat voor appart iets!De meest ondenkbare truckjes werden er met de olifantjes uitgehaald. Ze headbangde zelfs op liedjes van michael jackson! Best zielig eigenlijk, maar wel apart om eens te zien enfin....daarna hebben we (zoals gewoonlijk) weer een stuk of tien bakken koffie p.p. Op.Het is hier niet te zuipen..maar je moet toch wat als je een hele avond in de trein hebt liggen pitten.

Het tweede deel van de treinreis zal ik laten voor wat het is. In een woord 'verschrikkelijk!' Alle stoelen kraakte en zaten los en het stonk en vies en bah.. Enzovoorts.. Niet voor herhaling vatbaar dus! En zeker niet 12uur lang. Geen oog dicht gedaan en we werden er volgepropt met vies voeier terwijl we net in bangkok een flink bord (chloè zelfs 2) naar binnen hadden gewerkt. Eindelijk kwamen we aan in Chiang Mai. Eerste indruk : prima stad! Veel tempels en binnen de kortste keren hadden we een rode (soort tuk tuk) gefixt die ons naar een guesthouse zou brengen. Het guesthouse waar we wilden slapen bleek helaas vol. Zo ook de tweede, derde en ook het vierde guesthouse dat we binnen stapten bleken vol! Zucht! Best irritant als je met je begaaide stijve trein-zit rug je backpack moet dragen om 7uur in de ochtend. Uiteindelijk vonden we een slaapplekje in guesthouse BeBeez, in een dorm (een gedeelde grote kamer waar nog zo'n 8 andere mensen sliepen) 100 bath p.p. Ong. 2,60 per nacht. Lekker goedkoop dus! Het guesthouse had een superschattig dakterras waar je heerlijk kon chillen. Ook de hagelwitte poes van het guesthouse vond het leuk dat we er waren en dat liet ze maar al te graag merken door aan chloe's tas te knabbelen en de krabben. Chloe vond dit niet zo leuk.... Savonds zijn we naar de grote saturday market geweest. Wat een grote gekte! Duizenden kraampjes die allemaal het zelfde verkopen. Armbandjes, tshirtjes, cd's, portemoneetjes en natuurlijk niet te vergeten: eten!

Helaas kreeg ik (door de warmte en drukte en de reis van 30uur) hoofdpijn. migraine.... Zucht. Netjes alles er even uitgegooid achter een van de kraampjes (getver) en weer terug op de fiets (die we hadden gehuurd) naar het guesthouse.

De volgende ochtend zijn we weer frips en fruitig op de fiets gestapt. We wilde gewoon een stukje fietsen en de boel gaan verkennen. Door een iets te impulsieve actie besloten we naar het Tiger Kingdom te fietsen.... Of in elk geval, een poging te wagen. Op de kaart zag het er best dichtbij uit, maar uiteindelijk bleek dat de exacte locatie van Tiger Kindom nog niet een beetje in de buurt kwam van het uiteinde van de kaart. Het bleek namelijk bijna 20 km. Te zijn....en dan te bedenken dat we ook nog terug moesten in die volle hitte. Vooral ons loewie had het zwaar met dr lange stelten op dr mini fietsje. (haha) nu moet ik wel eerlijk bekennen dat we menig keer gestopt zijn langs de weg voor een ijsje, een bezoekje aan de wc, een poging tot het verhogen van ons zadel en het bezoeken van een van de duizende tempel/ dikme buddha mennekes. Bij het dikke buddha menneke werden we aangesproken door twee mini mini thaise vrouwtjes. Die probeerde ons in het Thai wijs te maken dat we mooi waren. Uiteindelijk hebben we ze geleerd om 'mooi' uit te spreken. Dat klonk erg grappig...zoiets van :Mohoowi. De lieve vrouwtjes (ong. 2x zo klein als ik en 3x zo klein als Chloe zie je terug op de foto's) we kregen allebei een bloempje van de vrouwtjes.
Ik zou ze bijna hebben geknuffeld, zo lief zagen ze er uit. echte troetelvrouwtjes (hihih) toen besloten we dat het tijd werd om maar eens verder te fietsen. bergje op, heuveltje af, piep, krak, met zere knietjes en bezweette plakhoofdjes kwamen we aan bij tiger kingdom! Geen flauw benul wat het in hield, behalve dan dat we er hoogstwaarschijnlijk tijgers zouden gaan zien....tenminste....dat leek ons wel logisch gezien de naam. We waren als enige met de fiets....eigenlijk zijn die andere touristen gewoon lui! bij de kassa kon je een tijger uitkiezen die je zou willen zien. Of een combi ticket. Je betaald dus per tijger (xD best maf) we kozen natuurlijk voor de grootste tijgers. tijdens het wachten sprak een kerel uit america mij aan....zomaar uit het niets, terwijl ik al zo'n tien min. Naast hem zat. Daar kreeg ik me toch een partij vragen naar me toegesmeten! Het leek wek een sollicitatiegesprek! Alsof hij alle vragen van te voren had bedacht. saved by the bell. Zn thaise mattie kwam erbij zitten. Die bood me een toegangskaartje aan voor de kleine tijger! Zomaar! Voor niets! Kijk....da's andere koek! Haha. ong. 10 min. Lang mochten we bij de grote tijgers in de kooi. Lekker gezellig op de billen van een tijger liggen en een beetje kroelen. Klinkt eng he? Nou....dus niet....die beesten lagen voor pampus en ze waren nog niet wakker te krijgen! Na wat slaapverwekkende foto's vond de tiger guide het tijd dat we gingen....oke...op naar de kleine tijgers!

Hopelijk waren die wel wat fitter. Omdat we maar een kaartje hadden gekregen van de aardige jongen, kon eigenlijk alleen maar een van ons naar binnen. Maar onopvallend is chloè met mij naar binnen gemoffeld. Niemand die er wat van zei! De tijgertjes waren echt megaschattig en sommige zelfs nog speels ook! We hebben superleuke fotos gemaakt waarbij we samen met onze hoofden op twee kleine tijgertjes liggen. Echt heeeeel schattig! De foto's staan op chloe haar camera. Het is ons helaas nog niet gelukt om deze op internet te zetten, dus die houden jullie nog tegoed!
Na deze onverwachte leuke dag hebben we weer de trapkar lijks eten! We waren net optijd terug om de fietsen terug te brengen. Die avond zijn we naar de (jaja) je raad het al....Sunday market gegaan! Eigenlijk precies het zelfde als de Saturday market, maar dan een stukje opgeschoven in een ander straatje. XD best debiel maar erg leuk!(en druk) hier heb ik nog een geinig souveniertje gekocht voor mn zusje....maar wat....das nog een verrassing:p (sorry Do)

opeens hoorde Laura een waanzinnig mooi geluid. Reggae music! Als het ware werd ik door de muziek meegesleurd in een of ander raar gebouw. helemaal boven in de building was het te doen. Een krakende bamboe vloer,donker/duister sfeertje en drumss nd base en rasta music. Een vloer vol met touristen aan. We besloten maar even te blijven aangezien we de volgende ochtend vroeg opgepikt zouden worden om aan onze jungle experience te beginnen! Aangekomen op het vertrekpunt zaten 7belgische jongens klaar die dezelfde trip hadden geboekt. Dit beloofde een maffe midweek te worden!
Noeuwsgierig naar ons jungle avontuur?! Lees morgen onze nieuwe blog!

Liefs Mini en Maxi