Expeditie Robinson in de Jungle deel 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Expeditie Robinson in de Jungle deel 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Expeditie Robinson in de Jungle deel 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Sorry voor de lange verhalen....maar we kletsen gewoon graag :D

Yes! We hebben het overleefd! Onze mega super hiking jungle experience! Wat een heftig gedoe was dat!

Bij het guesthouse 'same same' boekten we onze drie daagse trip door de jungle. Het enige wat we mee moesten nemen was een handoek, zaklamp, dekentje, lange mouwen, lange broek, bikini, fotocamera en zeker niet te vergeten : muggen spray! Check! Al deze ingredienten zouden ons gaan helpen bij het overleven van de jungle trip. Omdat we geen grote backpack mee konden nemen, lieten we deze achter in het guesthouse 'samesame' waar we na terug komst (ALS we al levend terug zouden komen) een gratis overnachting zouden krijgen. Chill dus! Chloe onze 'Rambo' was met haar kleine rugzak goed voorberreid op de jungle. Ik (Laura) , te eigenwijs om een kleine rugzak mee te nemen naar Thailand, moest het doen met mijn volgepropte handtas. Niet echt een succes dus! De reisleider bood me linea recta een rugzak aan 'voor de leen'. Het was echt een Tarzan rugzak!

Daar gingen ze dan: 'Rambo en (pudding) Tarzan op avontuur! Volgepropt in een klein busje met nog 7 andere flinke kerels van Belgische afkomst. Dit beloofde een waanzinnige trip te worden.

Na een klein half uurtje werden we uit het busje gesmeten en in een Orchideeen farm geplant. Dit sloeg werkelijk nergens op. Chloe zag hier weer een kans om een bezoekje te brengen aan het toilet. We hebben verder vrij weinig van deze maffe bloemen farm gezien. Gelukkig mochten we snel weer lekker klef en plakkerig tegen elkaar aan in het busje.
Geloof me, met 7 grote belgische kerels is dit echt een feest. Tijdens de reis konden we genieten van hun prachtige vlaamse songs en de grapjes die ze maakten. Een stelletje mafketels bij elkaar! Gedurende de hele reis naar het olifantencamp hebben de jongens gezellig over elkaars benen geaaid, oortjes gefriemeld, kusjes gegeven en elkaar vertroeteld. Een aardigheid om te zien bij dat soort mannen (hahahhha)

Midden in de jungle aangekomen mochten we uit het plakkerige rijdende ding. We kregen een papieren rolletje met een elastiekje erom. (toen was het nog een verrassing wat er in zat) eenmaal geopend zagen we een hoopje noedels met een blaadje er onder en tofu. Hmm jammie! Eten.. MET STOKJES! Voor Chloe geen probleem, voor Laura een heel karwei. (toch maar met de handjes gegeten) daar ging onze eerste hiking tocht. Bergje op, bergje op.. En ja hoor... Bergje op! Eenmaal bovenaan begon de amerikaanse griet (waarvan we de naam nog steeds niet weten) -> laten we haar voor de rest van het verhaal 'Miep' noemen.... Al te zeuren. Ze was haar sigaretten vergeten! ''ohhhhh wat een dramaaa!!....zucht....'' Miep zei dat ze gek zou worden als ze dr rookspul niet zou hebben....daar zit je dan....met een chagerijnige Miep zonder sigaretten. En dan nog te bedenken dat je nog 3 dagen met haar moet samen leven. Hoihoihoi.

Eindelijk kwamen we aan bij het olifanten camp. We moesten eerst nog een trap van ong.250 meter naar beneden om er te komen, maar dat konden we er nog wel even bij hebben.
Wat een prachtige locatie! En dan te bedenken dat we hier zouden gaan slapen. We keken uit over de bergen en daar beneden de olifanten die we zouden gaan berijden en de volgende dag gaan wassen! Echt mega leuk!
Na even wat gezeten te hebben mochten we op de olifanten. Echt een mega leuke ervaring! (goede foto's komen nog, staan op Rambo haar camera) ik mocht in de nek van de olifant. Chloe bleef lekker op het bankje. Gelijk had ze, want het is niet heeeeel comfortabel om bij elke stap die de olifant zet, een bot in je bil geport te krijgen. En de olifant vond het ook leuk om modder over mijn been heen te spuiten. (resultaat hebben we ook een foto van gemaakt) wat een smerige bedoelling was dat! Maar voor Tarzan is natuurlijk niets te gek! Onze olifant vond het ook leuk om even een flinke hoop strond naar beneden te werpen. Erg fraai en florizant moet ik zeggen. bedankt olifant voor het voor lul zetten tegen over de belgische kerels! Pufff....

Die avond kregen we....jaja rijst met spul! Nadat we onze buikjes weer rond en gezond hadden, werd het al snel donker. De olifantjes gingen slapen (zo'n tien meter van ons vandaan) en wij gingen met z'n alle onder het genot van een Chiang biertje rond het kampvuur zitten, lachen en kletsen. Ik heb 'Jo' onze tour guide nog een beetje Salsa geleerd.
Het was duidelijk de beginnersclass want Jo had best moeite met het onthouden van 3 stapjes. Na wat gelach en gegrap en gegrol en wat ranzige foto's die de belgische kerels ons voorschotelde, besloten we maar ons nest in te duiken! Met een lui hoofd moesten we de 250meter hoge trap weer op. Onze bedjes bestonden uit dunne ''matrasjes'' (eerder lapjes) met een stink kussentje. Deze lagen op een zwevende vloer gemaakt van bamboe. Gelukkig hadden we wel een dak boven ons hoofd, maar de rest was open air! Ingepakt onder een klamboetje vielen we in slaap. Dit duurde niet lang. De belgische reuzen kwamen aangestormd de bamboevloer op rennen waardoor je als het ware weer automatisch uit je bedje rolde. Toen eindelijk iedereen stil was begonnen de kikkers en de krekels herrie te schuppen. Dat klonk zo: 'yep yep yep yep yep yep yep yep yep' (en dan op de beat van een goei hardrock nummer) ook de belgische pummels vonden het leuk om dat geluid na te doen waardoor de slappe lach weer volgde. Chloe met haar oordopjes was al lang en breed in dromenland. Toen iedereen weer stil was, kon ik dan EINDELIJK gaan slapen. Not...... Aan beide kanten begonnen mensen te snurken. Met een geirriteerd gezicht ben ik uit de klamboe geklommen en heb aan de snurkende amerikaanse man zijn teen getrokken. Toen was het stil en kon ik eindelijk slapen.

De volgende ochten gingen we de olifantjes wassen! Waaaauwwieeeee echt geweldig leuk om te doen! Zeker omdat je merkt dat de olifanten het
Ook fijn vinden om gewassen te worden. In de middag moesten helaas ons huidige stekkie met olifantenvriendjes vaarwel zeggen....noeiwsgierig naar het verloop? Lees dan deel 2!