Eiland hoppers deel 3 - Fullmoon party! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Eiland hoppers deel 3 - Fullmoon party! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Eiland hoppers deel 3 - Fullmoon party!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Juli 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

De volgende dag was het DE dag van de full moon party!! Nu lijkt het voor jullie misschien bijna of DIT de reden was voor onze reis naar Thailand, aangezien we het steeds in onze reisverslagen vermelden. Nou.... We kunnen jullie gerust stellen. Na deze blog zullen we jullie er niet meer mee lastig vallen! Ook zullen we de details van dit heftige feest laten voor wat het is. Ze zeggen altijd: 'What happens in Koh Phangang, stays at Koh Phangang! En dat is maar goed ook.
Om een kleine indruk te wekken van zo'n maffe gebeurtenis, zal ik hieronder wat vertellen....

Samen met een andere chick (Sandra)uit Zwitserland, die we hadden leren kennen tijdens onze trip naar Kanchaburi, spraken we af om voor de fullmoon ergens wat te gaan eten/indrinken.Voor het eten, zouden we de fluoriserende paint die we hadden gekocht over onze lijfjes smeren....echt cool al die kleurtjes! Chloe had een soort van grote bloem met sierseltjes en krulletjes in haar nek. Ik begon met mijn benen onder te kliederen.... Kreeg er geen genoeg van!! Ogen op mijn knieen geschilderd, een groot peace teken op mn rug, armen vol domme tekeningentjes en op een schouder 'Yes' en de andere 'No' (voor het geval ze iets van ons moesten weten ;) haha) erg handig dus!....en ga zo maar door! Er was geen plekje huid meer te vinden dat niet beschilders was (ik vond het gewoon leuk om te doen). Na al dat slome gedoe van mij, vonden kloon en sandra het tijd om mijn kwast af te pakken om me vervolgens mee uit eten te
nemen. We hebben heerlijk gegeten! Na het eten liepen we met onze mooie gekleurde creaties over straat, terug naar de accomodatie om vervolgens met meneer Koe een drankje te gaan doen. Na een uurtje stapten we met een flinke groep ondergeschminkte mafketels een taxi/tuktuk/jeep ding in en reden we naar DE PLEK waar het allemaal zou gaan beginnen. Daar aangekomen leek het wel een speeltuin. Iedereen zag er uit als een kleurplaat! Chloe en ik zijn via eej of ander gangetje naar binnen gemoffeld omdat we geen zin hadden om 2,50 euro entree te betalen (jaja.. daar ben je tenslotte een gierige hollander voor xD) nou goed.. Langs het strand stonden talloze mennekes met blije gezichtjes hun buckets te verkopen. 'cheap bucket for you!' - 'good price for you' - 'it's your lucky day!' Etc. jajajaja .... Met je bucket.. Één is even genoeg hoor voor nu! (voor de gene die niet weet wat een bucket is.... Zoek op 'google' of translate ;) bucket = emmer :p.... En dan mogen jullie zelf bedenken wat er dan ìn die emmer zat!..... Geloof me.... Iedereen word er blij van. En nog grappiger.... bijna iedereen viel er rond 6 uur in de ochtend van in slaap op het strand. (sommige eerder, sommige later) wij in elk geval niet... Nadat we iedereen kwijt waren, waren we zelfs elkaar kwijt! Het goede nieuws was...We zaten op een eiland, dus ver konden we niet zijn. Na een tijdje liepen we elkaar gewoon weer tegen het lijf (heel erg vreemd tussen duidendenduizende mensen.)

Raar maar waar. Vrolijk aangeschoten en blij liepen we samen het strand over langs alle leuke barretjes en kraampjes en langs slapende mensen, zingende mensen, lachende mensen, grote en kleine mensen, schreeuwende mensen, dansende en ook springende mensen....mensen die vuur truckjes deden en dronken touristen die door een springtouw met vuur sprongen en zich daarbij akelig eng verbrande. Noem maar op! Een grote gekkigheid! Aan het einde van het strand gingen we even zitten op een rots met bomen (wat ik me nog herinner) chloe ging even er op uit om een struikje te vinden om te plassen....ik dacht 'die komt vast wel terug, dus ik ga even lekker liggen'. Dat deed ik. Het duurde en het duurde.. Geen chloe.... Eiiindelijk kwam ze terug. Ik vroeg: heb je al geplast? Waarop ze zei: nee, ik kan geen plekje vinden! Overal zitten mensen! Zucht.... Toen heb ik het bosje achter me aangewezen waar ons kloon uiteindelijk dr plasje heeft kunnen doen hahah! In de verte zageb we iets bewegen.. Het kwam dichter bij en plotsklaps stond daar een kerel voor ons. Hij ging naast ons zitten en begon wat tegen ons aan te zeveren.. Hij zocht zijn huis maar wist niet waar het was.. Nadat we dit drankorgel geval overeind hadden gezet, viel hij weer om na nog een poging zagen we dat hij wél entree had betaald. Dit konden we zien aan zijn groene polsbandje. Dit leek ons wel een leuk souveniertje :D nu hadden wij er ook eentje:D jippie!

Na wat debiele dansjes te hebben gedaan in een of andere te gekke drumm and base tent.. Besloten we naar huis te gaan..... Eenmaal terug op de acco was het alweer licht buiten. We vielen als een malle blok in slaap en werden de volgende dag rond 2 uur wakker. Vreemd he!?!?!?

Happy end!
Voor meer zoetsappige en spannende avonturen, vraag vrijblijvend naar informatie.

Groetjess kloon en laauw

De dag ná de hangover dag besloten we beide een fiets(je) te huren. Prima fietsen, maar chloe had nogal moeite met de hoogte (ofja.. De laagte) van de thaise fietsjes. Bergje op, bergje af fietsen we naar het noorden. Een hele rit. Blijkbaar vinden locals het erg geinig om twee blanke (hollandse) meiden op een fiets te zien. Wie rijd er tenslotte tegenwoordig nu nog op een fiets!? Langzaam ging het bloedhete zonnetje richting de zee. We besloten een zijweggetje in te slaan om zo bij het strand te komen. Daar aanschouwde we een prachtige zonsondergang op een compleet leeg strand! WAUW! Natuurlijk een fotoshoot gedaan op het strand:p Hoog in de boom trof onze chloe een coconut aan. Maar natuurlijk niet hoog genoeg of chloe had hem al te pakken. Draaidraai en ja hoor, de cocosnoot kwam los. Heeeel toevallig lag er een hamer op het strand waarmee chloe dacht dat het wel leuk zou zijn als we onze eigen gevonden coconut mee konden mollen om hem vervolgens op te eten. Als een houthakker begon ze op de arme cocosnoot in te rammen. (hiervan hebben we nog filmpjes) hoppa!

De schil was er deels af. Nu de noot nog! Ik vond ee stok met scherpe punt waarmee we het binnenste van de noot open konden breken. Na al het geprul en geklooi brak hij open!ETEN!!! Trots en wel smulde we van onze eigen gehosselde coconut. De sap was niet het neusje van de zalm, maar het vlees was goed te doen. we voelde ons echt als Expeditie Robinsons!!
Een voorbijganger met twee honden (waarvan ééntje met achter wieltjes en één met één oog) maakte van ons nog een leuke foto.

Eenmaal terug op de fiets, hoog ergens in de bergen werd het toch wat donker. Aangezien we geen licht hadden op de fiets vonden we het toch wel verstandig om terug te gaan.Niet echt een leuk vooruitzicht als je net een mega berg op gefiets bent in die hitte.Maargoed...Op de terugweg werden we ineens afgeleid door muziek en mega veel kleurige lampjes. We werden nieuwschierig en namen een kijkje.Vol met marktkraampjes waar ze de meest mogelijke rotzooi die je je maar kunt bedenken verkopen! alles, maar dan ook alles leek op die troep die uit een happy meal komt, maar dan erger.Er was een groot podium waar een liveband zou spelen.We hadden helaas nog niet gegeten en geen deet bij en aangezien de mugjes ons nogal lekker vinden en het al aardig donker was, besloten we terug te fietsen.Die avond hebben we met Jack en Chris uit Engeland lekker een dikke pizza calzone gegeten (zie foto's vorige reisverslag) alsnog een top avond en lekker weer gechilt bij de beachbar van mr. koe die een privé fireballshow gaf! Daarna heb ik de jongens en natuurlijk onze 'Tilak yah' (honey in het Thai) een dikke afscheidsknuffel gegeven.

Een een super goede afsluiter op dit super eiland!

Maaaarr ons avontuur gaat nog verder!
Het liefst zouden we jullie natuurlijk allemaal mee willen nemen zodat jullie het zepf kunnen aanschouwen! Helaas pindakaas.. Maar dat gaat niet.... Duss blijf ons vooral volgen!:D

Sweetness from Rora and Loewie