Krabi, koffie en regen... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Krabi, koffie en regen... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Krabi, koffie en regen...

Door: Laura en Chloe

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juli 2012 | Thailand, Krabi

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Lieve lezers, familie en vrienden:)

Inmiddels zitten wij alweer in het noorden! Door o.à het slechte weer in krabi, hebben we besloten ons verblijf in het zuiden niet uit te breiden met phi-phi en phuket. Eigenlijk zonde, aangezien daar, maar ook hier in het prachtige krabi (omgeven door waanzinnig mooie rotsachtige bergen) nog veel te zien is.

Dit is des te meer reden om nog eens terug te komen, maar dan in November zodat mooi weer het plaatje compleet kan maken!

Hopelijk maakt alles wat we in het noorden in Chiang Mai gaan zien veel goed! Maar na zoveel leuke verhalen en ervaringen van andere backpackers zal dit helemaal goed komen. Wij kijken er in ieder geval erg naar uit, zo staat ondermeer een Thaise kookcursus, en een jungle/safari tocht met elefanttrekking nog op de planning.

Uiteindelijk zijn we maar 2 nachten op Krabi geweest, ondanks de regen en het lowlowlowlow season hebben we toch genoten van dat gene wat we gezien hebben en van onze luxe bungalow. Deze 2 nachten in Krabi waren overigens het einde van onze geboekte eilanden trip.

We kwamen de 11e 's avonds aan bij het bungalow park 'Mild Bungalow' na een lange tocht van bus-boot-bus-taxi van. Koh Samui tot Krabi van +\- 11 uur! Na het inchecken rond 7uur hebben we onze spulletjes gedropt en zijn we met 2 Oosterijkse meisjes naar de 'Main road' gelopen om een hapje te gaan eten. De weg naar deze straat was opengebroken en een soort klif geworden, dit hield in dat we over een houten latje met modder het 2meter diepe gat moesten overbruggen. Maargoed, het was dat of omlopen, haha dusja dan is dit een redelijk goede oplossing.

De dames uit oosterrijk bleken nog 30xerger te zijn dan de klif, wat een duffe dozen waren dat zeg. Heerlijk degelijk en saai, zo bleek maar weer toen ze op de terug weg in de stortende regen dachten dat ze gingen smelten, zelfs incl. Regen poncho. Gelukkig zijn Laura en ik niet van suiker en konden wij na 11 uur stinken in de bus en boot wel een lekkere douche gebruiken. ( ow voordat ik het vergeet het eten was natuurlijk wel weer top! Heerlijk Thais 'goeie voeier' :) )

Na een nachtje heerlijk slapen was de regen nog steeds aanwezig, en mensen waren ook ver te zoeken. Toch maar het 'stadje' ingelopen voor ontbijt, aangezien het inmiddels als bijna half 12 was. Ondertussen ook bij meerdere reisbureaus geïnformeerd over de reis terug naar het noorden, hmm pakken we het vliegtuig of de trein.. Dit was weer een van die lastige keuzes om te maken.

Uiteindelijk toch maar de trein geboekt, aangezien we toch eerder naar het noorden gingen en van het geld wat we hiermee zouden besparen een leuke tocht konden maken in het noorden.
Weer terug bij de bungalow baalden we een beetje van het weer en de situatie, we besloten een taxi te nemen naar Krabi town.

Uiteindelijk (na aanrader van Nederlandse buren) naar een ander plaatsje gegaan, we dachten alles beter dan hier deprimerend zitten doen in onze bungalow. Je gelooft het niet, maar waar bracht de taxi ons naar toe: ja hoor weer diezelfde lange straat waar we de avond ervoor maar ook dezelfde ochtend nog geweest waren... Lekker dan.

Gelukkig was het maar 50 bath, maar dan nog, vrij frustrerend:p het was pas 5 uur dus honger hadden we nog niet, helaas dus nog geen etenstijd:p wat nu..

We zijn uiteindelijk richting strand en een mega rots gelopen door een halve jungle, waarna we hebben genoten van een prachtige zonsondergang!

's avonds na het eten en 2 koppen zelf gezette koffie ( oké dit was echt een Nederlandse bedoeling : we hadden de bekertjes van de lokale supermarkt waar ze je hier dood mee gooien bewaard en een grote zak koffie gekocht. De creamers kwamen van de bungalow en het navullen van heet water uit de supermarkt, haha je bent een Nederlander of niet hè:) ) alleen hadden we de koffie wat te sterk gemaakt en werden we verdacht hyperactief.

De avond werd steeds meliger en leuker toen we met leuke muziek ook nog eens aan de mojito gingen en we als dankjewel free shotjes sambuca kregen. Nicee.. als extra vermaak kwamen de jongens van de bar 4 op 'n rij met ons spelen. Verderop zaten 2 andere Nederlandse jongens, ofja jongens.. Neef en oom:p na wat potjes 4 op 'n rij met hun gespeeld te hebben. Zijn we gaan poolen. Dit is niet echt aan mij besteed (zeker niet in combinatie met alcohol), vandaar dat Laura met oom ieder spel zowat won.

Ohja en tussendoor kreeg ik van de bar jongen ( die net 16 leek en een matje in z'n nek had) een servetje met 1.4.3 (ofzoiets) erop. Dit bleek jongere taal voor I Love You te zijn. Nou dachten we, dat gaat vlug:p

De avond was dus toch nog een groot succes, erg gezellig en onverwacht.

De dag erna werden we om 4uur opgepikt bij de bungalow, onze lange reis maar chiang mai kon beginnen! 30 uur treinen, laat maar komen....?!

To be continued..

Liefs Rhora en Lowie

Laura

Hallo allemaal, Dit reisdagboek zal een verzameling worden van al mijn reizen die ik heb gemaakt of nog zal mogen maken in de toekomst! Ik neem jullie mee in mijn avonturen en hoop dat jullie ervan zullen genieten! Ook hoop ik nog veel te mogen reizen want..... ''Travel is the only thing you can buy that makes you richer'' Veel liefs x Laura “Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” ~ Mark Twain

Actief sinds 30 Jan. 2013