Eiland hoppers! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Eiland hoppers! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Eiland hoppers!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Juli 2012 | Thailand, Kanchanaburi

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Hallooo aandachtige lezers en volgers van onze mysteries! We zijn alweer wat daagjes verder en zitten inmiddels op het eiland Ko phangan, het eiland van de welbekende fullmoon party!! Vanavond is het volle maan, dus dat betekend Partyyyy!!

Voordat we aan onze eiland-hop-trip begonnen werden we met de bus vanuit BK naar Kanchaburi gebracht. Daar vind je de floating market. Hier word je in een bootje gepleurt en langs talloze andere bootjes geroeid die volgepropt zijn met spulletjes die ze verkopen. Denk aan fruit, groenten, souveniertjes en andere muik zooi.. Best lachen..maar als je alles koopt wat ze je aan smeren dan ben je niet alleen te veel geld kwijt, maar kun je jezelf daarna ook nog de vraag stellen; 'wat moet ik met die zooi?' (haha) chloe heeft daar nog een souveniertje gekocht, maar wat.. dat verklappen we natuurlijk niet!

Na deze leuke boottochtjes werden we naar onze accomodatie gebracht. Voor deze keer werden we in het zoveelste busje gedropt. Het maakt niet uit in welk busje je stapt, maar alle taxi drivers en busschauffeurs rijden roekenloos! De een nog gekker dan de ander. Best freaky omdat het eigenlijk de bedoeling is dat ze hier links rijden..... tenminste..... dat is de bedoeling. Het is daarom ook best eng wanneer er zo'n ander gestoord busje vanaf de andere kant aan komt kakken!!

Maargoed.... Op op ons avontuur terug te komen.. Na de floating markt te hebben gezien was het tijd om naar onze accomodatie te gaan. Nu wilken jullie vast graag weten hoe we daar terrecht zijn gekomen?!.... Al voor de zoveelste keer moesten we switchen van bus. Dit keer werden we in de regen afgedropt bij een treinstation. We vroegen ons af wat hiervan de bedoeling was. We zouden een treinritje van maar liefst één uur gaan maken voor de lol!... YES! Daar hadden we ons al die uren in de busjes op verheugd! Een uur lang in een trein te zitten... Uhhmm .... Ja.. Nou goed.. Vooruit dan maar. Zo ongeveer een half uur later hoorden we een heftig piepend en krakaned geluid. En ja hoor.... Daar kwam de ''trein'' aankakken. De trein zag er niet echt motiverden uit en de naam van het treinspoor spoorde ons ook niet echt aan om in te stappen, namelijk 'Dead railway'.. Humpfff.. Uiteindelijk zijn we met onze ziel onder de arm ingestapt in het grote en krakende gevaarte. Cozy konden we het niet noemen.. Maar uiteindelijk wel geinig om door de stromende regen met de trein door de prachtige natuur te rijden! Wauwie.. We zagen allerlei leuke drijvende huisjes op het water waarvan we een vermoeden hadden dat we daar zouden gaan verblijven de komende nacht. Uiteindelijk werden we verzocht door het zoontje van de busschauffeur, die ons had achter gelaten in dat stinkding.. om uit te stappen. Gelukkig konden we heelhuids uitstappn. De naam had het spoor trouwens e danken aan de tweede wereld oorlog. De tijd waarin het spoor werd gebouwd. Tijdens de bouw zijn veel bouvakkers gestorven aan malaria. Heftig dus....

Weer eenmaal in het busje gestapt, werden we dit keer dan echt naar de acco gebracht. Het was een plaatje en het zag er heeeeel gezellig uit! We hadden een huisje dat drijfde op het water van de rivier. De huisjes waren met elkaar verbonden door kleinr bruggetjes. Samen met de andere jongere backpackers hebben we gezellig gekletst. Voordat we gingen eten besloten we om de wankele brug die hoog boven de rivier bungel de te beklimmen. Het was precies zo'n brug die je wel eens in films ziet. Zo'n brug die met wat touwen aan elkaar is geknoopt en aan weers zijden van de bergen ergens aan is vastgekneupt. Bijvoorbeeld net als de brug uit Pirates of the Caribean.
We trokken onze stoute sneakers aan en gingen op avontuur. nog twee hikers en twee andere jongens gingen met ons mee. Het was echt heel cool..maar ik moet zeggen.... Ook een beetje eng om zo hoog boven het water op een krak brug te lopen terwijl het ook nog eens regent! Er ontbraken wat stukkrn van de bruk, en zeker met mijn korte beentjes ben ik trots op mezelf dat ik het heb overleefd. Maar toen... Gebeurde het..... Chloe werd afgeleid door een heuze knappe gespierde man met een soort van schmink op z'n gespierde lijf. Haar voet schoot uit en viel met haar bibs door een gat in de brug. ze bungelde heen en weer.. En toen........!#@?!

Grapje..
Gelukkig hebben we beide de brug overleeft en konden we terug naat onze drijvende accomodatie waar het eten voor ons klaar stond. En ja hoor.... Rijst....YESYES!
Dat hafden we de laatste dagen nog niet genoeg gehad (ahum)
De kamertjes zagen er best gezellig uit.. Wel een beetje smerig..maargoedd wat wil je nog meer als baclpacker zijnde, dan een bed en wc.drijvend op het wat met een prachtig uitzicht! Die wc's hier zijn vooral voor ons chloe hard nodig.. Die moet namelijk nog al vaak (hahaa) en ik dacht dat ik al een ze*kerd was!
We hadden trouwens geen klamboe terwijl ik er toch heilig van overtuigd was dat die daar wel nodig waren! Met handen en voeten heb ik de thai uitgelegd wat een klamboe is en of we er een konden lenen... Maar nee.. Die hadden zr niet. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dat die kerel bob spray in onze kamer kwam spuiten. (dit spul dood alle beestjes die op dat moment binnen zijn) volgesmeerd met deet zijn we in slaap gevallen na dit heftige avontuur.

De volgende dag was het tijd voor de Erwan watervallen. Dit zijn 7 watervallen boven elkaar. Met onze fashionable outfit zijn we tot waterval nr. 5 geklommen en geloof me.... Da's heftig! Beweging komen we hier in elk geval niet tekort!
bij waterval 5 was geen kip te zien. Hier besloten we dan met wat andere meiden een duik te nemen. Al bij het pootje baden zwommen er talloze visjes op ons af die het blijkbaar aangenaam vonden om dooie meuk van onze voetjes af te eten.. Vooral mijn voeten, en zelfs mijn billen vonden ze erg lekker! Sommige vissen waren zo groot of zo hoog als een melkpak (tis maar hoe je het bekijkt)
In de waterval hebben we heeeeeeerlijk gechilt! Het was echt geweldig. Beneden terug aangekomen stonden er wat apen op ons te wachten. Ik voelde me er persoonlijk heel erg thuis ;)
Na de watervallen stond er weer wat eten op ons te wachten. Dit keer voor de afwisseling noedels (die overigens weer naar rijst smaakten) zucht.. HHaha maar wel erg lekker!

We zouden naar de tiger temple gaan, maar inplaats daarvan mkchten we weer in een ander busje zitten... Namelijk de vip bus. Het leek wel een discotheek daarbinnen! We hebben ons er ook erg vermaakt. Doordat er blijkbaar te weinig tijd was, konden we niet meer naar de tijgers. :( vet balen! Inplaats daarvan mochten we weer in een ander busje om vervolgens mensen op te pikkeb en daarna weer in een ander busje te stappen.... Jottem! Wat een dag!
Uiteindelijk kwamen we gezellig terug in Bankok. Daar hebben we natuurlijk (hoe kan het ook anders) wat gegeten. Dit keer geen rijst of noedels, maar een broodje van de Subway (jaja, we weten het..... Heeeel slecht) maar daar
hadden we even behoefte aan. Ook in Bankok zie je de gekste dingen. Kraampjes waar ze sprinkhanen en gefrituurde kikkers en krekels verkopen in zakjes. Deze kun je eten als chips. Hmmmm Jammieee! Hoe dan ooj .. Loewie en ik hebben afgesproken om er nog wat van te gaan eten. Gewoon op te proberen! Iekzzzzz

Wil je weten hoe ons avontuur afloopt?.... Check dan onze nieuwe blogjes!!

Ohja.. Sorry voor de spellingsfouten.. Maar tis nogal lastig om zo'n lang verhaal op zo'n telefoon te typen (hihi)

Liefss ons!
Rora en loe!