Kunst & Kitsch - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Kunst & Kitsch - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Kunst & Kitsch

Door: Laura en Chloe

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

Heee alllemaal!!

Wij Rora en Loewie (zoals Aon onze vakantiespecialiste ons noemt) hebben vandaag weer stad en land afgereisd, en naar weer 3 uur in het reisbureau te hebben gezeten hebben we eindelijk onze reis naar het zuiden kunnen boeken. heeerlijk naar de eilandjes, welverdiend zonnen, zwemmen en relaxen., maar natuurlijk ook naar de full moon party op het koh pangang eiland:)

Nadat we zo'n 25000 bath armer waren en weer lekker op temperatuur waren door de airco, hebben we onze vaste tuktuk driver gevraagd om ons bij het grand palace af te zetten. Natuurlijk wilde hij ons eerst langs een tailor shop rijden, vriendelijk hebben wij verzocht dit leuke grapje over te slaan en ons te brengen naar de grand palace. Haha gelukkig deed hij dit, hij dacht ook... Vaste klanten, die moet ik tevreden houden.

Hij zag het niet zitten om te wachten, en heeft ons gedropt voor het gebouw! Maar goed ook, dit duurde best wel lang aangezien we de winter outfit aan moesten trekken om naar binnen te mogen, heet was dit, niet normaal! Met 35 graden liepen Roda en lowie dus in de brandende zon tussen de tempels.

Gelukkig was het wel de moeite waard, mooie tempels en gebouwen, maar zoals de titel al zegt ongelofelijk KITSCH! Het bladgoud deed bijna pijn aan je ogen, overal steentjes,glinsters en goud om je heen.

Na zoveel foto's gemaakt te hebben is de batterij van rora's camera zelfs al leeg:p

Gister avond zijn we nog naar de echte koh san road geweest, in de bangapour wijk waar wij ook slapen. Gelukkig maar dat we niet koh san road zelf slapen, geloof dat zelfs onze jetlag niet tegen zo'n kabaal bestand was! Om te vieren dat ik m'n propedeuse gehaald heb zijn we op het dak terras van een cafe'tje wat gaan drinken, het was intussen 11:30 wat dus betekend dat we al heeel lang niet geslapen hadden. Aangezien het door de leuke live-muziek alla Laura reggae- ontzettend druk was zijn we aangeschoven bij twee locals. Deze jongens werkte en woonde in Bangkok en lieten ons het Thaise bier proeven, wat overigens lekkerder is dan Nederlands bier. ( dit wik zeggen dat zelfs ik het goed te drinken vond:) )

De komende dagen zal het lastig worden om de blog bij te houden aangezien we richting Bush Bush gaan en daar waarschijnlijk geen internet zal zijn.
Morgen floating markets, River kwai, slapen in floating houses ( waar we geel erg naar uitkijken) en de dag erna naar de watervallen en met de nachttrein richting de eilanden! Van 2 meisjes uit den haag hoorde we tijdens de luch dat het ontzettend er gaat stormen komende week bij de eilanden,
Wij hopen dat dit fabeltjes zijn natuurlijk, en als we zien wat hier de mousson regen moet voorstellen dan valt die storm Ook vast reuze mee.
Haha en anders merken we op de cathamaran wel wat zeeziek zijn inhoud;)

Tijd om te douchen en slapen, morgen 6 uur opstaan!
To be continued,... Liefs Rora en Loewie.

Ohja foto's Houden jullie nog tegoed, ze hebben hier geen cardreaders !

Laura

Hallo allemaal, Dit reisdagboek zal een verzameling worden van al mijn reizen die ik heb gemaakt of nog zal mogen maken in de toekomst! Ik neem jullie mee in mijn avonturen en hoop dat jullie ervan zullen genieten! Ook hoop ik nog veel te mogen reizen want..... ''Travel is the only thing you can buy that makes you richer'' Veel liefs x Laura “Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” ~ Mark Twain

Actief sinds 30 Jan. 2013