Oh Oh Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Oh Oh Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Oh Oh Bangkok!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

(Dit is een kopie van het officiële lauraenchloe dagboek)
zie: lauraenchloeenhetmysterievan.waarbenjij.nu

WOOOOOOOOWWWWWW!!
Dat is is een woord 'Bangkok'. Ofnouja.. heel het gedoe en gereis er omheen (haha) Gister eenmaal aangekomen op Schiphol.. sloeg de mafheid al toe! Het zal eens niet zo zijn of ik (Laura) kreeg het voor mekaar dat er wat mis ging. Mijn backback had ik op het bagageplateau gezet. Vervolgens sloot het rek en was het de bedoeling dat mn tas daardoor zielig en alleen verder zou gaan. In plaats daarvan rolde hij steeds terug.... Met anderen woorden.. Die backpack wilde koste wat het kost, niet in de bagageruimte xD. Uiteindelijk moest het via de helpdesk.

De vlucht is verder prima gegaan! Nog voordat we geland waren keken we onze ogen uit over het uitzicht vanaf het vliegtuig. WAUW! (Hier begon het geWAUWW) Dus echt!
De foto's spreken voor zich ;)

De planning was om direct door te gaan naar de beruchte backpackersghetto; Ko San Road.Onderweg kwamen we een paar engelse tegen die ons met een andere taxi voor zouden rijden. Erg chill als je voor het eerst in Bangkok bent! Uiteindelijk hebben we een mega grappige slaapplek gevonden in een guesthouse waar een prijs voor een tweepersoons kamer drie keer zo laag is als (bijna) alle andere guest housssjes hier, namelijk nog geen 7,50 euro voor twee personen, per nacht MET (koude) douche -> zie filmpje - en ventilator! Nou.. wat wil je nog meer?? :D Het doet ons een beetje denken aan ons studentenhuis in Eindhoven.. met al die kamer nummertjes en kleurtjes etc. Het zit hier ook stampvol met jonge mensen die alleen maar tv kijken en.. suf?? zitten te doen!! haha. Heel herkenbaar dus ;) (geintje)

Nadat we onze ''muik'' hadden gedropt in onze kamer besloten we even een verkennings rondje te maken.
En wat we daarna mee maakte.. voordat we het wisten zaten we in een tuk tuk.. je weet wel.. zo'n ding op (wielen??) met een stinkende uitlaat en een thais ventje achter het (driehoekige??) stuur. Wat een teringzooitje op de weg!! (Maar hiervan waren we al op de hoogte) Je moet opzich uitkijken dat ze je niet van je sokken rijden.. maar tot nu toe is ze dat nog niet gelukt;) ghnene!!
Eenmaal in de tuk tuk hebben we een doodeng ritje mee gemaakt. We werden voor 10 Bath met 2 personen door half Thailand gesleurd met dat ding. (Reken maar uit.. daar kun je je kont nog niet voor krabbel:P) Wat leuke tempeltjes gezien en uiteindelijk afgedropt bij de tourist information (Waarom dat in godsnaam??) Uiteindelijk kwamen we drie uur later dat hok uit aangezien we bijna een complete reis hadden geboekt. Maar door al dat getwijfel (waar we beide goed in zijn) hebben we het toch NOG maar niet gedaan. We zijn wel van plan om het eerste deel van onze reis daar te boeken richting de fool moon party en andere prachtige eilanden waar we naartoe gaan om even rustig van de vakantie te genieten (En natuurlijk ook om een beetje te feesten!!)

Maar dat zoeken we morgen uit!! We willen namelijk voor de rest van de reis lekker zelf kunnen uitzoeken wanneer en waar we naartoe gaan. (Nog meer avontuur opzoeken dus!!)

Drie uur later dus....... ons tuktuk chauffeurtje keek een beetje pips.. volgens mij verveelde hij zich een beetje (gek he??) Daarna gooide die ons af bij een of andere blije buddha die gesloten was :S.. hahaha .. uhh oke?? En daarna vond hij het schijnbaar ook nog leuk om ons bij een tailor af te gooien waar we op een bank werden gezet.. om vervolgens aan te horen hoe geweldig het is om een pak op maat te laten maken.. Jaa fijn meneer de naaier.. maar wij hebben slechts een backpack die al nokkie vol zit!! Dagdag!!

Dus.. toen weer terug van weggeweest met dat herrie ding.. Lekker gegeten en toen we van plan waren om even naar het guest house te gaan, vielen onze ogen op een bak met vissen.. ja hoor je raad het al.... een voeten massage waarbij die dingen je droge prut van je voeten af eten.. Jammie. Een lekkerder nagerecht had ik me niet kunnen wensen!! We lagen helemaal in een deuk!!

Maargoed.. nu zijn we bek af (Dat begrijpen jullie vast) Sorry voor het flauwe einde.. maar onze internet tijd zit er op.. en ik klets alweer te veel!! Binnenkort dus foto's en filmpjessss

CHECK IT!! Liefss Chloe en Lauw en het mysterie van

Laura

Hallo allemaal, Dit reisdagboek zal een verzameling worden van al mijn reizen die ik heb gemaakt of nog zal mogen maken in de toekomst! Ik neem jullie mee in mijn avonturen en hoop dat jullie ervan zullen genieten! Ook hoop ik nog veel te mogen reizen want..... ''Travel is the only thing you can buy that makes you richer'' Veel liefs x Laura “Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” ~ Mark Twain

Actief sinds 30 Jan. 2013