Voorpret in kikkerland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura Kuik - WaarBenJij.nu Voorpret in kikkerland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Laura Kuik - WaarBenJij.nu

Voorpret in kikkerland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Februari 2013 | Nederland, Nederland

De tijd kan voor mij maar niet snel genoeg voorbij 'waaien!'
Een natte kont als ik van mn fiets af stap, afgestorvenen verkleumde worst- vingers wanneer ik mijn handschoenen vergeten ben, mascara die uitgelopen is tot op mijn knieën.... oh oh oh wat ga ik het missen! -.- (vast niet)

Time flies when I'm having fun - met de laatste gezellige afspraakjes en meetings met vrienden en vriendinnen. De voorbereidingen voor mijn stage in Gambia. De tijd vliegt voorbij!
Ergens is dat ook wel weer fijn, want vrijdag 22 februari is het zo ver....
Dan vlieg ik naar Banjul! De hoofdstad van het West-Afrikaanse landje; the Gambia.
Voor de gezelligheid vlieg ik samen met een andere jongen, die gedurende de zelfde periode ook stage gaat lopen voor het zelfde bedrijf.
Een week later zal nog een andere stagiaire naar Gambia komen.
Met z'n drietjes zullen we de komende drie maanden gaan vertoeven in een appartement met drie slaapkamers. Het gasfornuis is nog niet aangesloten, maar goed.. dat zie ik natuurlijk niet als probleem, maar als goed excuus om buiten de deur te gaan snaaien! (knipoog)

De eerste daagjes in Gambia zullen wel weer even wennen zijn. Het is inmiddels weer bijna anderhalf jaar geleden dat ik er ben geweest.
Ik verheug me nu al op de typische Gambiaanse geur wanneer ik uit het vliegtuig stap. Het heerlijke zonnetje, de gezellige bruine mensjes en alle maffe dingen die ik daar vast weer mee zal gaan maken!
Ik heb erg veel zin in mijn stageopdracht en om iedereen daar te ontmoeten.

Maar eerst kan ik nog even genieten van de voorpret en een klein afscheidsfeestje met wat vrienden en vriendinnetjes die ik allemaal erg zal gaan missen!

Gelukkig hebben ze daar in Afrika ook ''gewoon'' internet, dus Skype ik maar wat raak! Voeg me gerust toe als je me niet kunt missen (:P)
Skypenaam: lauravankuik

<--Tijdens mijn reis zal ik een reisverslag op deze website bijhouden. Ik hoop jullie op deze manier toch een beetje mee te kunnen nemen op mijn avontuur!
Wanneer je op de hoogte wilt blijven van mijn verhalen, klik dan links op: <--'meld je aan voor de mailing lijst'.

Heel veel liefst en een dikke negerzoen van mij!

xxLiefs Lauw

  • 17 Februari 2013 - 22:14

    Ma Jeanine:

    Hoi Lauw,

    Het is voor jou meid, niet zo erg om uit dit koude kikkerland weg te zijn! Ik weet dat je gevoelig bent, wat betreft het weer! Je voelt je heel wat fijner als de zon schijnt! Daarom is het juist zo mooi, dat je juist in een warm land, een stage plek hebt gevonden. Nog een paar dagen en dan IS HET ZOVER!!

    Voor jou is het wel fijn (zeker ook voor mij)dat je vader je achterna vliegt. Pa vliegt nl. maandag 25 februari naar Gambia voor een weekje. Zo kan hij jou, wat wegwijs maken, over het één en ander. Zeker in het begin is dat wel handig.

    Ik hoop dat je een leerzame en fijne tijd, zult doormaken, daar in dat verre Zuiden!


    liefs,

    ma


  • 18 Februari 2013 - 00:09

    T.Hariette:

    We kijken weer uit naar al je verhalen!! Have fun & Take care!

  • 20 Februari 2013 - 20:39

    Tante Anita:

    LAURA, EEN GOEDE REIS MORGEN.

    WE GAAN JE VOLGEN.


    LIEFS TANTE ANITA

  • 22 Februari 2013 - 14:17

    Ma Jeanine:

    Momenteel, zit je in het vliegtuig, op naar The Gambia. Pa en ik hebben afscheid genomen van je, op Schiphol. Ook hebben we daar je reis en stage-genoot nog gezien. Fijn dat je samen met hem (marius) kunt reizen.

    Over 3 maanden kan ik je pas weer in mijn armen sluiten. Dat is euhhh best wel lang! Maar Lauw, we zijn dapper, en jij al helemaal! Ik ben supertrots op je!! Nou meid, we horen wel weer iets van je.

    Rustig aan!


    xxxma

  • 22 Februari 2013 - 19:13

    Tante Esther:

    Dat hadden ze vroeger in mijn tijd niet, zulke mooie stageadressen! Ik ben erg benieuwd naar je belevenissen of ze nu spannend of saai zijn haha. Ik hoop dat je een fijne reis hebt gehad en heg appartement een beetje meevalt. Je kunt als het fornuis het niet doet ook gaan skottelbraaien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Dit reisdagboek zal een verzameling worden van al mijn reizen die ik heb gemaakt of nog zal mogen maken in de toekomst! Ik neem jullie mee in mijn avonturen en hoop dat jullie ervan zullen genieten! Ook hoop ik nog veel te mogen reizen want..... ''Travel is the only thing you can buy that makes you richer'' Veel liefs x Laura “Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” ~ Mark Twain

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 38357

Voorgaande reizen:

22 Februari 2013 - 31 Mei 2013

Stage in Gambia

27 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Laura & Chloé en het mysterie van

Landen bezocht: